Facebook’ta dolanırken klasik kişisel gelişim paylaşımları tekrar karşıma çıktı. Kaynak bu sefer severek her saçma testini bile ciddi bir iş yapar gibi çözdüğüm Buzzfeed‘di. İçerik  “Pizzanızı nasıl yediğinizi işaretleyin, size kişiliğiniz anlatalım”konseptli paylaşımlarının eğlencesinden uzak fakat bütün listeyi konudan kopmadan okutacak kadar hafif bir  listeydi. Beni en çok etkileyen maddeleri sizin için aşağıda anlattım 🙂

  1. 3 dakikanız varsa: Instagram hesabınızı yatıştırıcı bir yere dönüştürün.

Şair aslında burada sevdiğiniz fotoğrafları uygulamanın save tuşu ile depolayın ve kendinizi bir nebze kötü hissetiğinizde saved kısmını açın diyor.

sub-buzz-16706-1490279010-2

  1. 5 dakikanız varsa: Güçlü gözüktüğünüz pozları çalışın.                                                       Diğer bir deyişle, önemli toplantılar ve yerlerde hem kendinizi güçlendirecek hem de karşı tarafa güven hissi verecek duruşlarınızı geliştirin. Bu tip duruşlar genel olarak dik durmak, çeneyi kaldırmak ve göğüs kafesini daha önde tutmak olarak gruplandırılabilinir. Bu duruşa önemli bir ödül aldığınızı hayal ederek geçebilirsiniz.

 

  1. 10 dakikanız varsa: Çalışırken en sakin ve üretken olduğunuz şekle girin.

Gittikçe hızı artan şehir hayatı ile kendimizle ilgilenme ve sakinleşme yollarımız azalmaya başladı. Çalışmak ve çalışmayı düşünmekten 2 günde bir yapılan yarım saatlik sporun huzurunu, sevdiğimiz rengi giymenin verdiği mutluluğunu ve nasıl daha üretken olduğumuzu unutuyoruz. Halbuki yapmamız gereken tek birşey var; odaklanırken en üretken ve kendimiz olduğumuz koşulları beynimizde tekrar canlandırabilmek.

  1. 15 dakikanız varsa: Aklınızdan geçen düşünceleri kaydedin ve aklınızdan çıkartın.

Stresli bir anınızda en yakın arkadaşınız yakında değil ve kendinizi başka yöntemler ile sakinleştiremiyorsanız yazarak ve ya video çekerek kaydedin. Böylece soyut belirsizlik somut çözümlere dönüşecek.

sub-buzz-17726-1490279106-2

  1. 20 dakikanız varsa: Ne zaman hangi hissinizi nasıl sergiliyorsunuz şemalaştırın.

Kaynağın aslında buna Mental Wellnes Plan deniyor. Planı özetlemek gerekirse basitce insanlara ne zaman nasıl hissettiğinizi açıklayabilecek kadar sizi yansıtacak ve onların size yaklaşımını kolaylaştıracak bir iletişime girin. Patronunuza gergin olduğunuzda daha fazla kahve içip masanızdan kalmadığınızı söylemek örneklerden biri. Böylece patronunuz önemli bir toplantıdan önce size olan yaklaşımını düzenleyip stres yönetiminizi rahatlatabilir.

Not: Bu paylaşımda bulunan görseller ve bilgiler asıl kaynaktan alınmıştır. Görsel ve bilgilerin orjinal versiyonlarına aşağıda bulunan linkten ulaşabilirsiniz.

http://bzfd.it/2nofcK9

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s